Conform O.U.G. 34/2014, produsele achizitionate la distanta pot fi returnate. Consumatorul are dreptul de a transmite comerciantului in scris intentia de a renunta la actiunea de cumparare, fara penalitati si fara necesitatea invocarii unui motiv, cu conditia sa nu fi trecut 14 zile de la prestarea serviciilor, primirea produselor, ori de la incheierea contractului. Costul returnarii produselor va fi suportat de catre consumator. In cazul in care va retrageti, ne angajam sa rambursam orice suma primita de la dumneavoastra, fara intarzieri nejustificate si nu mai tarziu de 14 zile de la data cand am fost informati de decizia dumneavoastra. Exceptie fac costurile suplimentare date de alegerea unei alte modalitati de livrare decat cel mai ieftin serviciu de livrare pe care il oferim. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Sunt criterii de refuz al returului: modificarile fizice ale produsului, loviturile, ciobiturile, zgarieturile, socurile si interventiile neautorizate.Trebuie precizat ca prevederile OUG 34/2014 republicata, alaturi de modificarile si completarile ulterioare, ce privesc Protectia Consumatorului, se aplica doar in cazul persoanelor fizice sau al grupurilor de persoane fizice ce se constituie in asociatii, definite in art. 2, punctul 2 din OG 21/1992. Prevederile OUG 34/2014 nu se aplica in cazul contractelor incheiate intre persoane juridice. De asemenea, consumatorul se face responsabil de diminuarea valorii produselor, ce a rezultat din utilizarea lor, insa nu si de actiunile firesti intreprinse pentru a determina natura, caracteristicile si functionarea acestora. Conform directivei 2011/83/UE, punctul (47) al prezentarii: pentru stabilirea naturii, a caracteristicilor si a modului de functionare a bunurilor, consumatorul are obligatia de a la inspecta, respectiv manui, intocmai cum ar face-o intr-un magazin. Spre exemplu, intr-un magazin de imbracaminte clientului nu i se permite purtarea unui articol, ci doar probarea acestuia.Exista unele produse marcate cu un sigiliu aplicat pe ambalaj de catre producator. Acest sigiliu este optional, prezenta sau absenta sa stand la latitudinea producatorului. Astfel, nu este necesara prezenta sigiliului intact pentru a demonstra ca produsul este intact, iar deteriorarea acestuia nu limiteaza in niciun fel dreptul de retur al cumparatorului.
Conditii generale de returnare
Consumatorul se obliga sa suporte costul direct al returnarii produsului/produselor. Costul maxim este de aproximativ 20 lei, acesta fiind facturat in mod separat si retinut din suma de restituit. In situatia in care produsul a fost primit de catre consumator prin livrare gratuita, costul real al livrarii produsului catre acesta se va adauga cheltuielilor de retur. De asemenea, daca respectivul produs a fost cumparat in cadrul unei oferte promotionale ce presupunea achizitionarea unui anumit numar de produse pentru a beneficia de un cadou sau de o reducere, in caz de retur se va retine contravaloarea cadoului sau a reducerii respective. In situatia in care un anume produs nu este conform, sau este defect de la primire, cumparatorul poate cere inlocuirea sa, ori rambursarea sumei platite, inclusiv a taxelor de transport pe care le-a suportat. In acest caz, SMART STORE TECH SRL se angajeaza sa inlocuiasca gratuit produsul defect, suportand inclusiv cheltuielile de transport. Totusi, in situatia in care clientul doreste sa-i fie returnata contravaloarea produsului, in ciuda existentei pe stoc a unui produs de inlocuire, se considera “intentie de renuntare la cumparare” si se aplica tarifele corespunzatoare, anterior mentionate.
Procedura de returnare
Pentru returnarea unui produs este necesara o cerere in care se precizeaza intentia de renuntare la cumparare. Aceasta cerere poate fi transmisa doar in scris, pe oricare din urmatoarele suporturi: hartie, fax, e-mail. Aceasta cerere trebuie sa contina urmatoarele elemente:
- numarul comenzii, precum si alte date care sa permita identificarea acesteia in sistem (codul client, adresa de mail etc.)
- numele produselor la care doriti sa se faca returul
- numele si prenumele dumneavoastra
- adresa de unde vreti sa fie ridicate produsele, precum si un interval orar care sa va avantajeze
- un numar de telefon la care sa puteti fi contactat
- datele contului bancar unde doriti sa fie virata contravaloarea produselor
Ca urmare a receptionarii cererii, va vom contacta in cel mai scurt timp pentru a ne confirma cererea de renuntare la cumparare. In intervalul orar specificat si la adresa mentionata va sosi un curier sa ridice produsele. Este imperios necesar sa expediati produsul alaturi de cutia originala, nedeteriorata si de toate accesoriile, in stare intacta. Conform OUG 34/2014, termenul limita de restituire a contravalorii produsului este de 14 zile.
Care sunt produsele cu drept limitat ori fara drept de retur?
Conform art. 16 din OUG 34/2014, urmatoarele categorii de bunuri, datorita naturii lor, nu pot fi returnate decat in cazul in care sunt sigilate si/sau nu au fost utilizate niciodata:
- Folii de protectie pentru display. Acestea nu pot fi returnate decat daca ele nu au fost aplicate.
- Jucarii controlate prin telecomanda
- Produse realizate la comanda pentru clientul respectiv - ele fiind dificil/imposibil de revandut.
- Bunuri ce nu pot fi inapoiate din motive de protectie a sanatatii, ori din motive ce tin de igiena (casti audio, anumite electrocasnice, produse de ingrijire personala etc.). Pentru orice fel de informatii suplimentare referitoare la returul produselor, nu ezitati sa ne contactati fie prin e-mail la adresa office@accesorio.ro, fie telefonic apeland 0735 410 040